dinsdag 21 juni 2016

I am nobody's cat


wat staren jullie naar mij, nog nooit een kat gezien ? ja ik ben boos heel boos, ik ben gewoon voor niemand iets waard.
Anderhalf jaar geleden komen aanlopen bij een meneer, hij had al 4 zwerfpoezen, ik kreeg eten buiten, want ik mocht niet binnen, ik moest buiten slapen.
Mijn hoofdje stond scheef, dus die meneer met mij naar de dierenarts, die zei dat ik pijn in mijn nek had. Zei hij iets van, deze poes is nog niet gecastreerd, wel nee. Toen ben ik een paar straten verder gaan wonen, die mensen hadden een luikje en ben gewoon mee binnen gegaan, daar woonden al 2 poezen, voor mij geen probleem. Er woonde daar een lieve mevrouw, maar die heeft haar heup gebroken, nu komen er nieuwe inwoners en nee uiteraard ben ik niet gewenst.
Er mag maar 1 poes blijven, de andere van de 2 gaat bij de zus wonen, maar niemand wil mij dus. De mevrouw die de 2 vaste bewoners eten kwam geven, gaf mij ook eten, 3 weken geleden begon ik wat te snotteren, dus mee naar een andere dierenarts, er was een andere mevrouw bij die voor mij betaalde. Ik had koorts, kreeg Meloxydil en 3 spuiten, weer werd er niet gesproken over mijn ballen. En ontwormt hebben ze mij nog nooit. Ik ben immers hun poes niet.  Ik ben ook ooit geboren, ik kom niet uit de bloemkool en ook groeide ik niet aan een boom, als het op geld aan komt, mag ik niets kosten. Ik loop heel traag, niemand weet waardoor dat komt, mijn hoofd staat scheef, ik zie niet echt goed en horen ook niet als de beste, ik ben op 2 à 3 jaar geschat. En ze noemen mij Pluche. Die mevrouw belde net om gegevens van dierenarts door te geven, en was zeer verbaasd toen Mathy zei, dat alles uit eigen zak betaald werd hier, en dat we altijd blij waren als mensen iets gaven als ze een poes binnen brachten. Ik heb gehoord wat de mevrouw antwoorde 😈 maar het is mijn poes niet, ik ben dus van niemand en niet gewenst.
Castreren gaat nu ook gebeuren, wat dat ook moge zijn.
Mathy was boos gelijk ik.  
Ik hoorde dat Mathy antwoorde, volgende week gaat hij mee naar de Kristof, want er is iets serieus mis met dat ventje en nee wij krijgen de dierenartskosten niet vergoed. Mathy was boos gelijk ik.

Zie mij hier nu zitten 
Pluche 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten